Meta, ανάλυση αποτελεσμάτων (part 1)

Πριν λίγες μέρες το Meta ( πρώην Facebook ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσης για το 4ο 3μηνο του 2023. Δεν εξετάζουμε αν ήταν καλά ή όχι, ( by the way ήταν εξαιρετικά καλά) αλλά τί καινούργιο μάθαμε για τα θεμελιώδη μεγέθη της εταιρίας , όπως και τα σημεία που μας έκαναν εντύπωση απο το investors call.

Αρχικά λοιπόν τα νούμερα:

Αύξηση εσόδων κατά 25% Yoy (σε ετήσια βάση) στα 40.1 δις $.

Καθαρά έσοδα αυξημένα κατά 201% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 14 δις $.

Οι καθημερινοί χρήστες (στο Family of Apps) αυξήθηκαν κατα 8% σε ετήσια βάση φτάνοντας τα 3.19 δις ενώ οι μηνιαίοι χρήστες ( άτομα που χρησιμοποίησαν έστω μία φορά κάποιο από τα apps ) αυξήθηκαν κατά 6% , σε σύνολο 3,98 δις .

Οι εργαζόμενοι μειώθηκαν κατά 22% σε σχέση με πέρυσι , ακολουθώντας το κύμα μαζικών απολύσεων που έχει εμφανιστεί στο Silicon Valley εδώ και περίπου μια διετία.

Οι εμφανίσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν κατά 21% σε ετήσια βάση και η τιμή ανά διαφήμιση αυξήθηκε κατά 2% σε ετήσια βάση.

Εισήγαγε μέρισμα για πρώτη φορά , ενώ την ίδια στιγμή ανακόινωσε άλλα 50 δις $ σε buybacks (επαναγορές ιδίων μετοχών) .Να θυμίσουμε ότι το 2023 προχώρησε σε μόλις 20 δις $ από το σύνολο των 50δις που είχε εξουσιοδοτήσει προηγουμένως , οπότε στο σύνολο απομένουν άλλα 80 δις $!

Ποιο Facebook μωρέ…

‘’Δεν το χρησιμοποιεί πια κανείς , έχω διαγράψει το λογαριασμό μου , μόνο μεσήλικες μπαίνουν.’’  Με 4 δις μηνιαίους ενεργούς χρήστες (50% του συνόλου του παγκόσμιου πληθυσμού) το bear case φαίνεται πως καταρρίπτεται. Επίσης ένα βασικό λάθος που κάνουν πολλοί είναι πως όταν μιλάμε για το Meta πλέον , μιλάμε για το σύνολο των εφαρμογών.(Facebook , Instagram, Facebook messenger αλλά και το WhatsApp). Δεδομένου του μεγέθους του , παρατηρούμε δυναμική ανάπτυξη στο βασικό κομμάτι του business. Η νέα μορφή βίντεο μικρής διάρκειας δείχνει εξαιρετικά αποτελέσματα , είναι μια πιο ελκυστική μορφή που αρέσει στους χρήστες.

Η αύξηση των εσόδων ήταν υψηλή: Η $META επιστρέφει στην κατάκτηση μεριδίου αγοράς αντί να το χάνει. Το guidance επίσης ήταν εξαιρετικό: “Αναμένουμε ότι τα συνολικά έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2024 θα κυμανθούν μεταξύ 34,5 και 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων”. Ακόμη και με τον ανταγωνισμό να μεγαλώνει, αυτό συνεπάγεται αύξηση των εσόδων κατά 25% έως 30% για το τρίμηνο, η οποία ήταν πολύ υψηλότερη από ό,τι περίμενε η αγορά.

Πολλοί συζητούν για την ανακοίνωση μερίσματος: Ίσως προσελκύσει νέα κεφάλαια με τη κίνηση αυτή , ίσως και να μην έιναι αρκετό. Το βασικό πλεονέκτημα κατά την άποψη μας ότι είναι ο Murk Zuckerberg( για τους φίλους Murk) θα σταματήσει να πουλάει, ή τουλάχιστον θα έχει λιγότερους λόγους να το κάνει, μιας και θα παίρνει περίπου 150 εκ. δολλάρια από το μέρισμα. Ο Murk δεν έχει μισθό , που αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για τους μετόχους, αλλά είναι αναγκασμένος να πουλάει μερικές χιλιάδες μετοχές που και που. Κάπως πρέπει να βγάζει το μήνα κι αυτός…

Στο κομμάτι του investors call τώρα:

Το core business του Meta είναι υγιέστατο και η ανάπτυξη παραμένει δυναμική, με τις βασικές εφαρμογές να συνεχίζουν να παρουσιάζουν growth με νέες μορφές διαφήμισης:

“Βλέπουμε συνεχή ανάπτυξη στις ταινίες Reels και Video συνολικά, καθώς ο ημερήσιος χρόνος παρακολούθησης σε όλους τους τύπους βίντεο αυξήθηκε πάνω από 25% σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο, χάρη στις συνεχιζόμενες βελτιώσεις κατάταξης”.

Εδώ να ανοίξουμε μία παρένθεση.

Πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία μίας εταιρίας παίζει το management. Και στη συγκεκριμένη ο Murk τα έχει πάει εξαιρετικά καλά ακολουθώντας εκτός των άλλων και μία πολύ απλή στρατηγική . Όταν κάτι καινοτόμο φαίνεται να πηγαίνει καλά το εξαγοράζει , ενώ όταν δεν μπορεί το αντιγράφει.

Αρχικά λοιπόν αναγνώρισε έγκαιρα ότι το Meta έμενε πίσω από τον ανταγωνισμό μιας και οι χρήστες έδειξαν ξεκάθαρη προτίμηση στα short videos του Tik Tok . Αφού δεν κατάφερε να κάνει ότι με Instagram(εξαγορά το 2012) , WhatsApp (εξαγορά το 2014) κ.α , δημιούργησε τα reels.

Κλείνουμε την παρένθεση.

Οι διαφημίσεις Click-to-message και τα πληρωμένα μηνύματα συνεχίζουν να αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς. Το WhatsApp συνεχίζει να αναπτύσσεται όσον αφορά τη monetization κυρίως λόγω της αύξησης των εσόδων από τα επιχειρηματικά μηνύματα από την πλατφόρμα WhatsApp Business Platform. Οι εταιρίες των ΗΠΑ φαίνεται να υιοθετούν με γρήγορους ρυθμούς τη πλατφόρμα αυτή.

Παρά το ‘’ελαφρώς’’ εχθρικό κλίμα στις σινοαμερικανικές σχέσεις οι κινεζικοί γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζουν τις δαπάνες τους σε πλατφόρμες του META:

“Το 2023, τα έσοδα από διαφημιστές με έδρα την Κίνα αντιπροσώπευαν το 10% των συνολικών μας εσόδων και συνέβαλαν κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες στη συνολική αύξηση των εσόδων παγκοσμίως”.Όλα αυτά την περίοδο που η κινεζική οικονομία βρίσκεται σε πτώση με τα retail sales και την εσωτερική κατανάλωση σε χαμηλά πολλών ετών.

Στο 2ο μέρος θα εξετάσουμε γιατί το META δείχνει να είναι μία εταιρία που απλά ‘’κόβει χρήμα’’ και το ρόλο που αναμένεται να παίξει η τεχνητή νοημοσύνη σε αυτό.

 

Αποποίηση ευθύνης: Το παρόν ενημερωτικό σημείωμα συνιστά διαφημιστική ανακοίνωση ενημερωτικού περιεχομένου και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή, ούτε υποκίνηση ή προσφορά για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή. Καμία πληροφορία που εμπεριέχεται σε αυτό, δε θα πρέπει να εκληφθεί, σε καμία περίπτωση, ως προτεινόμενη ως κατάλληλη επένδυση για τον παραλήπτη, ούτε μέσο επίτευξης των συγκεκριμένων επενδυτικών στόχων ή κάλυψης οποιωνδήποτε άλλων αναγκών του παραλήπτη, ούτε υποκατάστατο τυχόν συμβατικών κειμένων που αφορούν τις περιγραφόμενες σε αυτό συναλλαγές. Για τους λόγους αυτούς, κάθε επενδυτής θα πρέπει να προβεί στη δική του αξιολόγηση οποιασδήποτε πληροφορίας παρέχεται στην παρούσα επικοινωνία και δε θα πρέπει να βασίζεται σε οποιαδήποτε τέτοια πληροφορία, ως εάν αυτή να αποτελούσε επενδυτική συμβουλή.