Meta, ανάλυση αποτελεσμάτων (part 2)

Πριν λίγες μέρες το Meta ( πρώην Facebook ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσης για το 4ο 3μηνο του 2023. .Εξετάσαμε ήδη ορισμένους παράγοντες που δείχνουν ότι η εταιρεία βαδίζει σωστά και συνεχίζουμε. (Σκοπός είναι η ανάλυση της εταιρείας και όχι της μετοχής. Ακριβή ή φτηνή , εδώ είμαστε να το αναλύσουμε μαζί.)

Η στρατηγική ΤΝ (τεχνητή νοϋμοσύνης) της META.

Κατά το investors call, ο Mark ανέφερε ότι στόχος είναι να υπάρχουν βοηθοί AI σε διάφορες εφαρμογές της META, οι οποίοι θα βοηθήσουν τους δημιουργούς να προσεγγίσουν καλύτερα το κοινό τους ή τους καταναλωτές να αγοράσουν αγαθά στις πλατφόρμες. Ο Mark επιβεβαίωσε επίσης τον στόχο του στη $META να δημιουργήσει AGI.(artificial general intelligence)

Ο Mark αναγνώρισε επίσης ότι το κλειδί θα είναι η αξιοποίηση των δεδομένων της $META με ένα βρόχο ανατροφοδότησης από τους χρήστες στην εκπαίδευση δισεκατομμυρίων κοινόχρηστων εικόνων & βίντεο και κειμένων.

Data , data , data. H αλληλεπίδραση των χρηστών είναι αυτή που εκπαιδεύει την TN .

“Είμαστε σε καλή θέση τώρα λόγω των μαθημάτων που πήραμε από το Reels. Αρχικά υποκατασκευάσαμε τις συστάδες GPU μας για το Reels.

Και όταν το περνούσαμε αυτό, αποφάσισα ότι θα έπρεπε να δημιουργήσουμε αρκετή χωρητικότητα για να υποστηρίξουμε τόσο το Reels όσο και μια άλλη υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης μεγέθους Reels που αναμέναμε να προκύψει, ώστε να μην βρεθούμε ξανά σε αυτή την κατάσταση.

Και εκείνη την εποχή, η απόφαση ήταν κάπως αμφιλεγόμενη και αντιμετωπίσαμε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τις δαπάνες CapEx, αλλά είμαι πραγματικά χαρούμενος που το κάναμε αυτό”

“Θα έλεγα ότι δεν περιμένουμε τα προϊόντα μας GenAI να αποτελέσουν ουσιαστικό παράγοντα αύξησης των εσόδων το 2024. Αλλά σίγουρα αναμένουμε ότι θα έχουν τη δυνατότητα να αποτελέσουν σημαντικούς συντελεστές με την πάροδο του χρόνου. Αυτή τη στιγμή, η πιο βραχυπρόθεσμη ευκαιρία κερδοφορίας είναι με τα διαφημιστικά μας δημιουργικά εργαλεία”.

Η META θέλει να είναι μια μηχανή που ”κόβει χρήμα” για τα επόμενα χρόνια (ήδη φαίνεται να το πετυχαίνει)  καθώς ο Mark θέλει να “παραμείνει λιτός”.

Εκ των υστέρων, το 2022 μοιάζει με ένα σπουδαίο μάθημα από πλευράς βελτιστοποίησης των οικονομικών και την απόκτηση μιας λιτής και πιο αποτελεσματικής εταιρείας. Αυτό είναι σπουδαίο για τους μακροπρόθεσμους μετόχους:

“, αισθάνομαι ότι πραγματικά έχω αρχίσει να σκέφτομαι ότι λειτουργούμε καλύτερα ως μια πιο λιτή εταιρεία. Παρόλο που πάντα υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με την προσθήκη μερικών ατόμων εδώ ή εκεί για να κάνουν κάτι. Και υποθέτω ότι έχω μεγαλύτερη κατανόηση για το πώς όλα αυτά προσθέτουν και, βραχυπρόθεσμα, ίσως σας κάνουν να προχωράτε λίγο πιο γρήγορα. Μακροπρόθεσμα όμως, η πειθαρχία για να κρατήσουμε τα πράγματα σε ένα πιο εκσυγχρονισμένο επίπεδο βελτιώνει πραγματικά τη συνολική απόδοση της εταιρείας.

Όσον αφορά όμως τον αριθμό των νέων εργαζομένων που προσθέσαμε στο σχέδιο, είναι σχετικά ελάχιστος σε σύγκριση με ό,τι θα κάναμε ιστορικά. Και κατά κάποιον τρόπο το περιμένω αυτό για το επόμενο χρονικό διάστημα που θα προχωρήσει, ακόμη και μετά το 2024″.

Η έκπληξη! Τα έξυπνα γυαλιά Ray Ban έχουν μεγάλη επιτυχία, καθώς τα σχόλια δείχνουν ότι η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά.

“Τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban Meta έχουν επίσης ξεκινήσει πολύ δυναμικά, τόσο σε πωλήσεις όσο και σε δέσμευση. Ο συνεργάτης μας, η EssilorLuxottica, σχεδιάζει ήδη να κατασκευάσει περισσότερα από όσα και οι δύο περιμέναμε λόγω της μεγάλης ζήτησης”.

Συν τοις άλλοις, ο Mark αναγνώρισε ότι ίσως το mainstream προϊόν όταν πρόκειται για έξυπνα γυαλιά δεν χρειάζεται ολογράμματα και προηγμένο AR, αλλά άφησαν να εννοηθεί ότι θα μπορούσε να είναι μια έκδοση με ικανούς βοηθούς AI, όπως αυτή που έχουν σήμερα. Αυτό φέρνει το χρονοδιάγραμμα ενός mainstream προϊόντος έξυπνων γυαλιών πολύ πιο κοντά από ό,τι περίμεναν οι περισσότεροι.

Κι εδώ βλέπουμε μια προσπάθεια βελτιστοποίησης του κόστους. Το reality labs αποτελεί έως τώρα τη ‘’μαύρη τρύπα’’ της META απο πλευράς εξόδων και ‘’κάψιμο’’ χρημάτων. Λιγότερες καινοτομίες ”επιστημονικής φαντασίας” ίσως βοηθήσουν σε αυτό…

Αποποίηση ευθύνης: Το παρόν ενημερωτικό σημείωμα συνιστά διαφημιστική ανακοίνωση ενημερωτικού περιεχομένου και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή, ούτε υποκίνηση ή προσφορά για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή. Καμία πληροφορία που εμπεριέχεται σε αυτό, δε θα πρέπει να εκληφθεί, σε καμία περίπτωση, ως προτεινόμενη ως κατάλληλη επένδυση για τον παραλήπτη, ούτε μέσο επίτευξης των συγκεκριμένων επενδυτικών στόχων ή κάλυψης οποιωνδήποτε άλλων αναγκών του παραλήπτη, ούτε υποκατάστατο τυχόν συμβατικών κειμένων που αφορούν τις περιγραφόμενες σε αυτό συναλλαγές. Για τους λόγους αυτούς, κάθε επενδυτής θα πρέπει να προβεί στη δική του αξιολόγηση οποιασδήποτε πληροφορίας παρέχεται στην παρούσα επικοινωνία και δε θα πρέπει να βασίζεται σε οποιαδήποτε τέτοια πληροφορία, ως εάν αυτή να αποτελούσε επενδυτική συμβουλή.