Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει. Θελουμε δεν θέλουμε…

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε πριν λίγο καιρο, τον αυστηρότερο κανονισμό για τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων που έχει εισαχθεί ποτέ στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Περιλαμβάνει στόχο το 56% όλων των νέων οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2032 – μια τεράστια αύξηση από τα σημερινά επίπεδα. Ο στόχος αμβλύνθηκε σε σχέση με το περσινό σχέδιο, σε μια παραχώρηση προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο νέος κανονισμός θα αποτρέψει 7 δισ. τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τα επόμενα 30 χρόνια, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος. Το νέο μέτρο περιορίζει όλο και περισσότερο χρόνο με το χρόνο την ποσότητα της ρύπανσης που επιτρέπεται από τις εξατμίσεις των οχημάτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούν τα νέα πρότυπα θα αντιμετωπίσουν αυστηρά πρόστιμα.

Στην Ευρώπη το σχέδιο είναι πιο μεγαλόπνοο…

Οι ΗΠΑ ακολουθούν μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες θα απαγορεύσουν όλες τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035. Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Ρίσι Σουνάκ ανακοίνωσε πέρυσι ότι καθυστερεί τη βρετανική απαγόρευση κατά πέντε χρόνια από την αρχική προθεσμία του 2030.

Απαραίτητη η τόνωση του τομέα της ηλεκτροκίνησης

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επεσήμανε τη βραδύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αντιδρώντας πέρυσι σε ένα σχέδιο κανόνων που θα εξασφάλιζε ότι τα εν λόγω οχήματα θα αντιπροσώπευαν το 67% όλων των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνταν το 2032.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούσαν λιγότερο από το 8% του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων πέρυσι. Η ζήτηση για ηλεκτρικά μέσα μεταφοράς, εν τω μεταξύ, δεν φαίνεται ελπιδοφόρα, με τη Ford να μειώνει την κατασκευή EV με την απόσυρση 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων και την Toyota να προσανατολίζεται περισσότερο στα υβριδικά παρά στα EV.

Οι πρώτες αντιδράσεις…

Η Alliance for Automotive Innovation, μια εμπορική ομάδα που εκπροσωπεί την αυτοκινητοβιομηχανία, εξέφρασε την ικανοποίησή της για τον βραδύτερο ρυθμό ανάπτυξης, αλλά δήλωσε ότι ο στόχος εξακολουθεί να είναι “εξαιρετικά φιλόδοξος”. Οι περιβαλλοντικές ομάδες χαιρέτισαν σε γενικές γραμμές το μέτρο, αν και ορισμένοι ακτιβιστές εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για το γεγονός ότι δεν ήταν ισχυρότερο!

Ωστόσο, οι κανόνες αναμένεται να αντιμετωπίσουν νομικές προκλήσεις από την πετρελαϊκή βιομηχανία και τις πολιτείες υπό ρεπουμπλικανική ηγεσία. Θα μπορούσε τελικά να διευθετηθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο.

Μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και τα πάντα μπορεί στο τέλος να αλλάξουν.

Οι νέες αποφάσεις αναδεικνύουν το πολιτικό τεντωμένο σχοινί που πρέπει να περπατήσει ο Μπάιντεν.

Καθώς διεκδικεί την επανεκλογή του απέναντι στον Ρεπουμπλικανό αντίπαλό του, Ντόναλντ Τραμπ, προσπαθεί να κερδίσει τους εργαζόμενους στον τομέα των αυτοκινήτων στην ενδεχομένως κρίσιμη πολιτεία του Μίσιγκαν, ενώ παράλληλα λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ένα βασικό ζήτημα για πολλούς Δημοκρατικούς.

Ο  Τραμπ, από την άλλη, έχει δεσμευτεί ότι αν κερδίσει τον Νοέμβριο θα ανατρέψει τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θέσπισε ο Μπάιντεν.

Μια εκπρόσωπος της εκστρατείας του Τραμπ, η Καρολίν Λέβιτ, δήλωσε ότι οι κανόνες “θα αναγκάσουν τους Αμερικανούς να αγοράσουν πανάκριβα αυτοκίνητα που δεν θέλουν και δεν μπορούν να πληρώσουν, ενώ παράλληλα θα καταστρέψουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στη διαδικασία”.

Η μέση τιμή πώλησης ενός EV ήταν περίπου 53.500 δολάρια πέρυσι, σύμφωνα με μελέτες, περίπου 5.000 δολάρια περισσότερο από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.Ο μέσος ετήσιος μισθός στις ΗΠΑ είναι περίπου 59.000 δολάρια…

Ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Μάικ Τζόνσον, επέκρινε επίσης την πολιτική ως “άλλη μια ριζοσπαστική, αντιενεργειακή σταυροφορία που θα περιορίσει τις επιλογές των καταναλωτών, θα αυξήσει το κόστος για τις αμερικανικές οικογένειες και θα καταστρέψει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων”.

Και η μάχη καλά κρατεί…

Αποποίηση ευθύνηςΤο παρόν ενημερωτικό σημείωμα συνιστά διαφημιστική ανακοίνωση ενημερωτικού περιεχομένου και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλήούτε υποκίνηση ή προσφορά για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγήΚαμία πληροφορία που εμπεριέχεται σε αυτόδε θα πρέπει να εκληφθείσε καμία περίπτωσηως προτεινόμενη ως κατάλληλη επένδυση για τον παραλήπτηούτε μέσο επίτευξης των συγκεκριμένων επενδυτικών στόχων ή κάλυψης οποιωνδήποτε άλλων αναγκών του παραλήπτηούτε υποκατάστατο τυχόν συμβατικών κειμένων που αφορούν τις περιγραφόμενες σε αυτό συναλλαγέςΓια τους λόγους αυτούςκάθε επενδυτής θα πρέπει να προβεί στη δική του αξιολόγηση οποιασδήποτε πληροφορίας παρέχεται στην παρούσα επικοινωνία και δε θα πρέπει να βασίζεται σε οποιαδήποτε τέτοια πληροφορίαως εάν αυτή να αποτελούσε επενδυτική συμβουλή.